CELE PROJEKTU

Chcielibyśmy, aby poprzez historię uczniowie poznali znaczenie krytycznego myślenia oraz politycznego i społecznego aktywizmu w konstruowaniu Unii Europejskiej. Sposobem na osiągnięcie tego celu będzie opracowanie Międzynarodowych Materiałów Dydaktycznych, które ukazywałyby konsekwencje totalitaryzmu w XX - wiecznej Europie. Mamy nadzieję, że uczniom łatwiej będzie zrozumieć, czym był i jest totalitaryzm oraz jak powstają nowe ruchy radykalne i jakie mogą być tego konsekwencje. Zaplanowane materiały dydaktyczne będą ukazywały ten okres w historii w nowej perspektywie, z punktu widzenia kolaborujących, obojętnych i stawiających opór. Uczniowie będą poznawać historię okresu II wojny światowej poprzez życiorysy ludzi, którzy doświadczyli totalitaryzmu, koncentrując się na trzech wyżej wymienionych grupach. Ponadto zadaniem uczniów będzie przygotowanie materiałów na temat przekazów partii radykalnych obecnie funkcjonujących w Europie.

Sunday 27 September 2015

Europejski Dzień Języków

Tradycją naszej szkoły stały się obchody ,, Dnia Języków Obcych”. W tym roku świętowaliśmy ten dzień w piątek, 25 września. Formuła tegorocznej zabawy oparta była na bliższym poznaniu państw, z którymi współpracujemy w projekcie Erasmus+. Stąd zadaniem klas uczestniczących w zabawie było przygotowanie prezentacji multimedialnej wylosowanego kraju oraz udział w quizie kulturoznawczym na temat zaprzyjaźnionych z naszym gimnazjum partnerów projektu . Rywalizacja dotyczyła wiedzy z różnych dziedzin,  takich jak: kultura, tradycja, sport, literatura, zabytki, muzyka, ludzie itp. Pozostałe konkurencje obejmowały  umiejętności językowe: tzw. ,,fałszywi przyjaciele językowi”, czyli prawidłowe przetłumaczenie  słowa z języków europejskich na język polski oraz  poprawne odczytanie łamańca językowego – zdania trudnego do wypowiedzenia w języku angielskim. Oczywiście zmaganiom towarzyszyły niesamowite emocje, nad którymi doskonale panowali fantastyczni prowadzący: Marlena  Żejmo i Andrzej Podgórski. Imprezę uświetniły występy  Kamili Gałgańskiej  z klasy I b, która zaśpiewała piosenkę po francusku i Piotra Cesarza z klasy IIIb, który zatańczył break dance.


Największą wiedzą i profesjonalizmem w przygotowaniu zadań na poziomie klas wykazały się klasy I a, II b i III a, natomiast najwyższe wyniki w szkole uzyskała klasa I a.


Gratulujemy zwycięzcom, dla mniej usatysfakcjonowanych w przyszłym roku proponujemy rewanż. Dziękujemy wychowawcom  i samorządom klasowym za zaangażowanie młodzieży.             
Tegoroczną imprezę przygotowały: R. Bartoś, U. Durnaś, J. Fochtman, J. Janas-Sajdak, A. Walas.

                                                                              Anna Walas

No comments:

Post a Comment