11 grudnia 2014 roku
uczniowie klas pierwszych i drugich naszego Gimnazjum przyjęli zaproszenie
młodzieży z klasy globalno-humanitarnej i Klubu Humanitarnego działających w
Gimnazjum nr 1 w Sosnowcu. Celem wizyty było wspólne pisanie listów w obronie
więźniów sumienia, czyli osób, których prawa zostały złamane. Po uroczystym
otwarciu przez panią dyrektor Gimnazjum nr 1 i symbolicznym zapaleniu świecy
gimnazjaliści zostali zapoznani z ideą akcji, obejrzeli wystawę przedstawiającą
podobizny osób, w których imieniu będą pisać listy. Następnie przez dwie
godziny, przy wsparciu organizatorów, którzy udzielali im instrukcji, nasi
uczniowie pisali listy w obronie wybranych przez siebie więźniów w nadziei ich
szybkiego uwolnienia.
CELE PROJEKTU
Chcielibyśmy, aby poprzez historię uczniowie poznali znaczenie krytycznego myślenia oraz politycznego i społecznego aktywizmu w konstruowaniu Unii Europejskiej. Sposobem na osiągnięcie tego celu będzie opracowanie Międzynarodowych Materiałów Dydaktycznych, które ukazywałyby konsekwencje totalitaryzmu w XX - wiecznej Europie. Mamy nadzieję, że uczniom łatwiej będzie zrozumieć, czym był i jest totalitaryzm oraz jak powstają nowe ruchy radykalne i jakie mogą być tego konsekwencje. Zaplanowane materiały dydaktyczne będą ukazywały ten okres w historii w nowej perspektywie, z punktu widzenia kolaborujących, obojętnych i stawiających opór. Uczniowie będą poznawać historię okresu II wojny światowej poprzez życiorysy ludzi, którzy doświadczyli totalitaryzmu, koncentrując się na trzech wyżej wymienionych grupach. Ponadto zadaniem uczniów będzie przygotowanie materiałów na temat przekazów partii radykalnych obecnie funkcjonujących w Europie.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment